A 2018. június 21. napján megjelent Hivatalos Értesítő 2018. évi 30. számában kihirdetésre került a fővárosi és megyei kormányhivataloknak a földügyi igazgatási szakmai feladatokkal összefüggő iratkezelésére vonatkozó Egységes Iratkezelési Szabályzat kiadásáról szóló 1/2018. (VI. 21.) AM utasítás, mely a gyakorlatban a földhivatali osztályok által az iratok kezelése során alkalmazandó, miniszteri utasítás formájában kiadott szabályzat. A 2018. június 29. napjától hatályos utasítás a földhivatali tárgyú küldemények kézbesítésével kapcsolatosan is tartalmaz speciális előírásokat.

A földügyi igazgatási eljárásokban a beadvány postai úton történő benyújtása esetén, a küldeményen fel kell tüntetni az ingatlanügyi hatáskörében eljáró megyei kormányhivatalnak vagy az ingatlanügyi hatáskörében eljáró járási hivatalnak a földügyi igazgatási, valamint telekalakítási hatósági feladatokat ellátó szervezeti egységét és pontos címét. A szervezeti egység feltüntetésének hiányában a beadvány kezelésére a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet 38/B. §-a irányadó. [Az egyes földügyi eljárások részletes szabályairól szóló 384/2016 (XII. 2.) Kormány rendelet (a továbbiakban Korm. rendelet) 2. § (1) bekezdés].

Ingatlanügyi hatóság

Postacím

Nógrád Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Földhivatali Főosztály Földhivatali Osztály 3100 Salgótarján, Május 1. út 41. 3101 Salgótarján Pf.: 91.
Nógrád Megyei Kormányhivatal Balassagyarmati Járási Hivatal Földhivatali Osztály 2660 Balassagyarmat, Ady Endre utca 2. 2660 Balassagyarmat, Pf.: 6.
Nógrád Megyei Kormányhivatal Pásztói Járási Hivatal Földhivatali Osztály 3060 Pásztó, Fő út 102. 3062 Pásztó Pf.: 35.
Nógrád Megyei Kormányhivatal Rétsági Járási Hivatal Földhivatali Osztály 2651 Rétság, Rákóczi út 20-22. 2651 Rétság Pf.: 15.
Nógrád Megyei Kormányhivatal Salgótarjáni Járási Hivatal Agrárügyi Főosztály Földhivatali Osztály 3100 Salgótarján, Május 1. út 79/A. 3101 Salgótarján Pf.: 179.

Kérjük továbbá Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Nógrád Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Földhivatali Főosztály Földhivatali Osztályának, valamint a járási hivatalok földhivatali osztályainak címzett földügyi igazgatási, valamint telekalakítási hatósági ügykört érintő postai úton kézbesített küldemény esetében a borítékon tüntessék fel az alábbi jelzést:

„Földügyi igazgatási eljáráshoz”

A hivatkozott jogszabályok alapján a KÉR a „földügyi igazgatási eljáráshoz” kezelési jelzéssel is ellátott küldeményeket kezelheti kivételként. Azok a postai úton előterjesztett levelek, melyeken nem kerül feltüntetésre a fentiek szerinti kezelési jelzés, a vonatkozó hatályos jogszabályok alapján digitalizálhatóak és elektronikus úton továbbíthatóak a címzett kormányhivatal iratkezelési rendszerébe. Ez esetben az eredeti papír alapú küldemény — mely nélkülözhetetlen az eljárás lefolytatásához — a címzett földügyi igazgatási hatáskörben eljáró hatósághoz később, kizárólag iratkikérés után érkezik meg. A beadvány széljegyzése is csak ezt követően, az ingatlanügyi hatósághoz érkezése napján történik meg.

A Nógrád Megyei Kormányhivatal honlapján 2019. augusztus 28-án megjelentetett hirdetménye.